Saturday 21 February 2009

زیباترین زن دنیا

فرشته ی زیبای من
چشم های تو نمی بینند،
ولی بیشتر از من می بینند.
آیا تو نیستی که حضور من را می بینی؟
بله، تو هستی که در ثانیه های اول و آخر
همیشه ی همیشه 
صبور و پایدار
به انتظار سرنوشتِ شوم می نشینی،
و آن را می بینی.


ای زیبای من،
ای کسی که حضور خدا برایت بازی و سرگرمی نیست،
به من بگو
چرا محرومی
از چشمان پاکت؟


ای الهه ی من،
به من بگو
کی خسته می شوی؟
از اینکه داستانت را برای هر صدای پایی بازگو کنی؟
از اینکه سر این کوچه بنشینی؟
و روزها و ماهها و سالها را سپری کنی؟
از اینکه زیباییت را پنهان کنی؟


این موجودات دو چشم،
با عدسی های مقعر و محدبشان
کِی توان درک زیباییِ تو را دارند؟
افسوس
که آنان در بینایی خودشان نابینایند
و تو در شادیِ غم غرقی

فرزندانت، دوستانت، همسایه هایت،
کدامشان زیبایی تو را تجلیل می کنند
ولی من
امروز به بارگاه تو می آیم
تا تمام نا مهربانی ها را جبران کنم.
می خواهم تو را تا ابدیت 
به آنچه که لایقش هستی برسانم.
و می خواهم تو را تا ابدیت زیارت کنم.

ای مظهر شجاعت
چه گونه
بی باک و دلیر
با سرنوشت روبرو می شوی و شمشیر می کشی؟
بگو به من
کِی خسته می شوی؟

چه کسی دست ِ دوستی به طرفت دراز کرد؟
چه کسی به تو کمک کرد؟

ولی غم مخور
عزیزکم
از امروز
تو شاهزاده ی زیبایی من هستی
تو الهه ی خوبیها ی منی
ای پاک
ای مهربان
دوستت دارم.


7 comments:

  1. The glorious theme of life.
    the pure meaning of being.
    the conclusion, yes,the last sentence...

    ReplyDelete
  2. slam hamid joon...

    baba web ghashang...

    asheghane ham bezar...

    perance koochooloo ghalbesh bad joory shekaste...

    mmmmmmmmach...

    ReplyDelete
  3. It was extremely beautiful.

    I think it's a truth
    and
    our nature must be beautiful
    and it has influence on our face.

    DEAR HAMID,you are a great man.

    ReplyDelete
  4. حتی بگذار آفتاب نیز برنیاید
    به خاطر فردای ما
    بر ماش اگر منتی ست
    چرا که عشق خود فرداست
    خود همیشه است

    ReplyDelete
  5. bebakhshid perance koochooloo ghalbesh bad jury shekaste???????

    ReplyDelete
  6. Who else like you can see the beauty hidden in things?!

    ReplyDelete
  7. kheili tahte tasire adabiate gharbi va be khosoos engelisie.

    ReplyDelete